مقاله و بهترین ها

بایگانی
مرحوم "ابوالعلاء معری" شاعر عرب میگوید: ای مرگ! به سراغ من بیا زیرا زندگی نفرت آور است، و ای نفس جدی باش زیرا روزگار خنده آور است. اتحادیه ی وکیلان عراق بخش نجف اشرف اولین محاکمه ی تاریخی خود را در مورد
.. عاملان شهادت زیدبن علی(علیه السلام) که در 1313 سال قبل اتفاق افتاد آغاز کرد حادثه ای که عرق شرم بر پیشانی بشریت می نشاند. SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، اتحادیه ی وکیلان عراق بخش نجف اشرف اولین محاکمه ی تاریخی خود را در مورد عاملان شهادت زیدبن علی(علیه السلام) که در 1313 سال قبل اتفاق افتاد آغاز کرد حادثه ای که عرق شرم بر پیشانی بشریت می نشاند. این دادگاه در یکی از سالنهای اجتماعات دانشگاه کوفه برگزار شد و دادگاه را سه قاضی، دادستان کل، و وکیلان تشکیل میدادند، در طی محاکمه، ریاست دادگاه به شهادت شهود گوش فرا داد این افراد عبارت بودند از: پژوهشگر و مورخ دکتر حسن عیسی الحکیم، عالم و پژوهشگر دینی مهدی الحکیم، و روزنامه نگار حیدر حسن الجنابی.

بعد از شنیدن صحبتهای شهود از حادثه ای که با قتل شروع شد و با به صلیب کشیدن در طی 4 سال و سپس سوزاندن جسد پاک و مطهر، و کوبیدن آن با هاونها و سپس ریختن آن در فرات پایان یافت، جرم عاملان این جنایت یعنی هشام بن عبدالملک و برادرزاده اش ولید بن یزید در سال 121ه.ق ثابت شد و دادگاه حکم اعدام با چوبه ی دار این دو نفر و حکم بن صلت یکی از فرماندهان نظامی را صادر کرد. این دادگاه  برای روشن کردن جرائم امویان در حق اسلام و همگی مسلمانان  و مخصوصا اهل بیت (علیهم السلام) از جمله زید بن علی(علیه السلام) که از جایگاهی والا برخوردار است تشکیل شده بود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۰۵
ahmad ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی